Spajajući suvremeno i tradicionalno, etno butik Mara stvara odjeću koja svojom originalnošću osvaja simpatije u Hrvatskoj, ali i izvan nje. S Vesnom Milković, utemeljiteljicom obrta, razgovarali smo o trendovima, ali i inozemnim revijama Mare.
Kakvi su ovogodišnji trendovi i kako Mara odgovara na te trendove?
Trendovi su pretežito vezani uz sportski look, a odlikuju ih jednostavnost i čiste linije. Često se koriste trake, primjerice one bočne na hlačama kao nekada na trenirkama. Etno Butik Mara slijedi trendove odabirom tkanina novih tehnologija, a tu bismo istaknuli neopren. Međutim, bez obzira na trendove etno je uvijek prisutan u luksuznom dizajnu, kao što je zlatovez i to je “niša” u kojoj se uvijek možemo (s)naći.
Što je najveća snaga brenda etno butika Mara? I koje su Vam poruke utkane na predmetima najdraže?
Snaga našeg brenda je u originalnom spoju tradicije i urbanosti. Bogatstvo naših narodnih nošnji i baštine velik je i nepresušan izvor motiva te nam omogućava da stalno budemo inovativni i svježi. Najdraže su nam pak poruke ”Budi svoj” Augusta Šenoe, ”O lijepa, o draga, o slatka slobodo” Ivana Gundulića i ”Hrabri ljudi”, a to je naša interna poruka.
Koliko Vas ponosnima čini to što se javne ličnosti odlučuju za Vaš dizajn i koliko to dodatno donosi prepoznatljivosti?
Jako smo ponosni što javne osobe nose “Maru” te time promoviraju hrvatski dizajn i bogatu hrvatsku kulturnu baštinu, a to, naravno, donosi još široj prepoznatljivost brenda.
Trenutno se pripremate za reviju u Njemačkoj. Koliko dugo organizirate revije izvan Hrvatske i koji je glavni cilj?
Već nekoliko godina smo prisutni izvan hrvatskih granica. Tako da smo sa svojim revijama, između ostalih, obišli Švicarsku, Italiju i Ameriku. Cilj je promocija bogatstva tekstilnog rukotvorstva te našeg brenda. U jednoj večeri, uz dobru glazbu održim i malo predavanje o ornamentima i motivima. Uz svaki model dajem i pojašnjenje od kuda je motiv ili što piše na košulji itd., a reviju nose domaće djevojke i rado se odazovu tome.
Kako reagiraju posjetitelji takvih inozemnih revija?
Pozitivno, a to nas i potiče na takve revije. Na njih dolaze Hrvati u tim zemljama, ali i prijatelji ”stranci” i poslovni partneri. Ono što mi je naročito drago je ponos u očima naših ljudi, što se i strancima na revijama sviđa ono što vide, a to je hrvatska baština. I mi smo ponosni kada nas, primjerice, u Americi zaustavljaju na ulici i pitaju gdje smo kupili naš kaput. To pokazuje da je ono što radimo dobro i ne poznaje granice, a naše klijentice već su godinama ambasadorice hrvatskog odjevnog suvenira u svijetu.